На Кіровоградщині чотири газети опублікували матеріали про потенційних кандидатів на посаду міського голови

110

В обласних виданнях «21-ий канал», «Україна – Центр», «Нова газета» та «Первая городская газета» опублікували матеріали про потенційного кандидата на міського голову Кропивницького від партії «Слуга народу» Ольги Ковальової-Алокілі. У частині видань розмістили також іміджевий матеріал про роботу команди «Перспективи міста» потенційного кандидата Артема Стрижакова.

Видання вийшли друком 20 серпня. У матеріалі газети «21-ий канал» йдеться про пресконференцію, на якій представили потенційних кандидатів на міських та селищних голів і в депутати міськради міста Кропивницький та Кіровоградської обласної ради. У тексті цитують голову обласного осередку, керівників штабів та потенційних кандидатів. В газеті опублікували світлини політиків та можливих кандидатів. Матеріал опублікували під рубрикою «Інформація» на окремій сторінці.

Інформаційний привід для публікації про представлення ймовірних кандидатів від партії «Слуга народу» також використали у газетах – «Україна – Центр», «Нова газета» та «Первая городская». У жодному виданні не зазначено, що це політична реклама. Натомість використовують рубрики: «Політика», «Презентація».  У матеріалах використовують цитати політиків із закликами: «На цих виборах потрібно сформувати єдину команду розвитку та змін: президент, парламент – уряд – місцеві ради»; «Команда обласного осередку закликає креативних, активних і чесних людей долучатися до участі у виборах та активного обговорення майбутніх кандидатур від «Слуги народу» тощо.

 
 
 
 

У виданнях «Україна – Центр» та «21-ий канал» надрукували матеріал про роботу команди «Перспектива міста» потенційного кандидата на міського голову Кропивницького Артема Стрижакова. Влітку 2020 року була презентована політична сила з такою ж назвою. Текст в обох виданнях ідентичний, але опублікований різними мовами. У матеріалі йдеться, що у Кропивницькому проводитимуть загальноміську інвентаризацію комунального майна. Як зазначено в тексті, така ініціатива допоможе зрозуміти, які об’єкти перебувають на балансі міста і як їх ефективно використовувати. У матеріалі запрошують долучитися до цієї ініціативи мешканців міста звернувшись до приймальні політика. В газеті «Україна – Центр» немає рубрики, а в газеті «21-ий канал» зазначена рубрика «Проєкт».

«Нині не йде мова про порушення виборчого законодавства, адже політики ще не стали кандидатами на посаду міського голови чи депутатів. На данному етапі можна говорити про  порушення виборчих стандартів в частині рівних можливостей.  Адже вся агітація має бути оплачена із виборчого фонду і після завершення виборів має бути оприлюднений звіт», – зазначила  координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Кіровоградській області Зоя Лебідь.

Згідно з частиною 4 стаття 51 Виборчого кодексу України передвиборна агітація здійснюється за рахунок коштів виборчих фондів кандидатів, партій (організацій партій) – суб’єктів виборчого процесу, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

У частинах 1, 3 та 5 статті 9 Закону України «Про рекламу» йдеться, що реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу.  Інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи та який формує інтерес читачів до неї, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». А прихована реклама забороняється.

За коментарями звертайтеся:  

Зоя Лебідь, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Кіровоградській області

тел.: 0957943072

email: [email protected]

Довідково: Спостереження ОПОРИ спрямоване на незаангажовану оцінку процесу підготовки та проведення виборів, сприяння чесним та вільним виборам, попередження порушень. Громадянська мережа ОПОРА проводить масштабну кампанію спостереження за черговими місцевими виборами, які відбудуться 25 жовтня. До спостереження залучено 188 спостерігачів по всій країні, а в день голосування до них долучаться короткотермінові спостерігачі. Крім того, ОПОРА також моніторить використання бюджетних ресурсів у цілях непрямої агітації, а громадські омбудсмени досліджують вільний доступ до виборчих дільниць та захищають виборчі права громадян.